Okul öncesi ve ilkokul öğrencilerimiz kodlama öğrenmeye “algoritma mantığını” kavrayarak başlamalıdır. Algoritma sıralı, mantıklı işlemler bütünüdür. Okul öncesi (5-7 yaş) öğrenci grubuna öğretmenler bu mantığı, algoritma robotlarını ve çeşitli kodlama etkinliklerini kullanarak öğretebilir. Çocuklar algoritmayı hayatlarına yerleşik olarak dahil ederse, tüm programlama çalışmalarında, karmaşık kod satırları yerine kodlamanın keyifli yanını keşfeder. Erken yaşta kodlama eğitimi almaya başlayan çocukların; zihinsel gelişim, problem çözme, planlanma, durumlar arası ilişki kurma ve yeni fikirler üretme gibi konularda daha hızlı ilerledikleri görülmektedir.

Cubetto
MatataLab
mTiny

Cubetto 3 yaş ve üzeri çocuklara programlamanın temellerini öğretmek için ahşaptan tasarlanmış sevimli bir robottur. Çocuklar Cubetto sayesinde sıralı işlem mantığını kavrar. matataLab çocuklara okuma ve yazma bilgisine ihtiyaç duymadan kod yazmayı öğretmek için değil, kod yazmanın kolay olduğu hissini vermek için tasarlanmış bir robottur. Kodlama bloklarının tamamı sembollerden oluşarak çocukların görsel hafızası ile işlem yapmasını sağlıyor. mTiny çocukların günlük hayatına bilgisayar programlamayı, eğlenceli ve etkileşimli oyunlarla dahil eder. Kalem şeklinde kontrolcüsü bulunan mTiny, çocukların mantıksal düşünmesini ve problem çözme yeteneklerini geliştirmesi için tasarlanmış bir kodlama aracıdır.

BeeBot
Robot Mouse
uBot

Bee-bot sıralama, tahmin ve problem çözmeyi çocuklara öğretmek için üzerindeki tuşlarla kodlanabilen bir robottur. u-Bot ise bilgisayar kullanmadan, kodlama kartları üzerinde bulunan hem görsel hemde metin açıklamaları ile kodlanabilen bir robottur. Robot Mouse, çocuklara gerçek S.T.E.M deneyimini yaşatarak kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmek üzere tasarlanmıştır. Çocuklar labirenti oluşturup fareyi peyniri bulacak şekilde programlar. Robot Fare Aktivite Seti; problem çözme, kritik düşünme, mantık, akıl yürütme, yön becerilerini geliştirme, uzamsal kavramlar, hataları kendi düzeltme ve takip eden talimatları uygulama gibi kavramların öğrenimini destekler.

ozobot
Osmo Coding
Lego Wedo

Ozobot çocuklar için üretilen ve kodlama bilgisi ile oynanabilen ufak bir robot türüdür. Robotu dans ettirebilir, hareket ettirebilir, kısacası kodlama yöntemi ile vereceğiniz tüm aktiviteleri robot üzerinde uygulayabilirsiniz. Osmo Eğitim Kitleri eğlenirken öğrenmek için çocuklara tabletleri daha verimli kullanmanın yepyeni bir yolunu sunuyor. Fiziksel öğeleri birleştirerek sanal eylemleri gerçekleştirmek üzere tasarlanan uygulamada tablet içindeki karakteri set içeriğindeki tuşlar ile sıralama mantığı ile yönlendirmeyi sağlıyor.

Lego-Wedo öğrencilere, fen, bilim, mühendislik alanlarında öğrencilere hem tasarım hem kodlama deneyimi sunan bir settir. Öğrenciler yönergeleri takip ederek parçaları birleştiriyor ve tabletten kodlamasını yapıyor. Bu sayede çocukların motor becerileri ve zihinsel aktivite yetenekleri gelişiyor.

Snap Circuits
3d kalem
Quiver

Snap Circuits Çıtçıt Devreler çocuklara temel elektroniği öğretmeyi amaçlayan devre setidir. içeriğindeki kılavuzu kullanarak radyolar, hırsız alarmları, kapı zilleri gibi bir çok proje yapmanıza olanak sağlar. 3D Kalem çocuklara 3.Boyut kavramını ve 3D Yazıcı teknolojisinin mantığını aktarmak için üretilmiş elektronik bir mekanizmadır.

Ouiver, http://www.quivervision.com/coloring-packs sitesinden çıktı alarak, boyadığınız resimleri cihazınızda canlandırmanıza yarayan 3D Arttırılmış Gerçeklik uygulamasıdır. Yani bir kağıt çıktısı ile bir tabletin hibrit şekilde kullanılarak etkileşime geçtiği bir uygulamadır.

Kapla
kodlaboz
hama boncuk

KAPLA Tahtaları 3 yaşından itibaren çocuklara ve yetişkinler dahil tüm yaş grupları için tasarlanmış yapı kitidir. Dengeyi, koordinasyon becerilerini ve yaratıcılığı geliştirir. Uyumu, arkadaşlık bağlarını ve birlikte çalışma becerilerini güçlendirir. Psikomotor ve analitik becerileri geliştirir. çocukların fiziksel becerilerini, renk ve yer yön kabiliyetlerini artırmak ve aynı zamanda onlara kodlama mantığını ve temellerini kazandırmak amaçlarıyla yapboz mantığında geliştirilmiş bir kodlama materyalidir. Hama renkli, silindir şeklinde ve plastik boncuklardır. Çocuklar hama boncuklarını bir örüntüye göre sıraladıkları zaman ortaya bir şekil çıkartırlar. Bu sayede motor becerileri gelişir.

Code.org
scratch.jr
oklarla kodlama

Code org. ve Scratch Jr. okuma yazma bilgisine ihtiyaç duymadan çocukların görseller ve bloklar sayesinde temel kodlamayı öğrenebileceği ücretsiz uygulamalardır. Oklarla kodlama, çocukların kağıt üzerinden, yönergeleri veya resimleri kullanarak karakterleri belirlenen hedefe ulaştırdıkları etkinliklerdir.