Robotik ve Kodlama konusunda çocuklara evde nasıl destek olabiliriz?

Kodlama,Robotik,Maker,STEM hakkında herşey !

Konumuz kodlama, robotik, 3d tasarım, ve maker konularında evde çocuklara nasıl destek olabilirsiniz. Bu konuyu seçtik çünkü velilerimizden en çok gelen sorulardan birisi “Hafta sonu veya okulda atölyelerinize katılıyoruz fakat evde ne yapmalıyız? Çocuğum atölyeye katılamıyor evde ben destek olabilir miyim? “

Ailelerin robotik, kodlama, 3d tasarım ve maker konularında neden destek olması gerektiğini  önceki videolarımızda bahsettik. Peki evde destek verirken neler gerekli. Şöyle ki destek vermek için en gerekli ön koşul önce ailenin robotik, kodlama, 3d tasarım ve maker konuları  hakkında bilgi sahibi olması gerekiyor. Bunun için yine önceki videolarımızı izleyebilirsiniz. Youtube Kanal Linkimiz : https://www.youtube.com/atolyevizyon

5 yaşından itibaren çocuklarınız kodlama ve algoritmanın mantığını anlatmaya başlayabilirsiniz. İlk olarak bilgisayarsız kodlama araçlarını kullanabilirsiniz. Çocuklara önce algoritmanın mantığını öğretmeniz gerekiyor. Bunu yaparken beraber kek yapabilir, tohum ekebilir hatta dişlerinizi bile fırçalayabilirsiniz. Böylece çocuğunuz algoritmanın aslında hayatın her yerinde yer aldığını görmüş olur.

İnternet üzerinde de kodlama ve algoritmanın mantığını anlatmak için bir çok kaynak bulunmaktadır. Ama bu kaynaklara önce siz çalışın daha sonra çocuğunuza gösterin. Yanında durun hatta beraber ilerleyin. Peki nedir bu kaynaklar..

Scracth JR: 5-7 yaş arasındaki çocuklara kodlama becerilerini kazandırmak için hazırlanmış görsel programlama dilidir. Çocuklar​ bu program ile animasyon ve oyunlar yaparak,  yaratıcı  ve sistematik olarak düşünmeyi öğrenirler. Bu program hem tablete ve bilgisayara yüklenebilir.

Scratch: MIT tarafından 7 – 16 yaş arasındaki çocuklar için  sürükle bırak mantığı ile çalışan görsel tabanlı bir programlama dilidir. Çocuklar burada kendi oyunlarını, projelerini ve animasyonlarını tasarlayıp kodlayabilirler.

Kodu Game Lab: Microsoft tarafından hazırlanmış görsel bir programlama dilidir. Burada çocuklar üç boyutlu bir ortamda üç boyutlu karakterler kullanarak kendi oyunlarını tasarlayıp oyunlarını programlayabilirler. Ve artık çocuklar hazır oyunlar alıp oynamak yerine kendi oyunlarını üretebileceklerini fark ederler.

Bunlar gibi bir çok uygulamalar bulunmaktadır. Bunlar ​Lightbot, HackerCan, Kodris, Compute It,  CoderDojo, Blockly, CodeMonkey, CodeCombat, Fun Learning..

 Bu uygulamaların hepsi çocuklara oyun oynayarak kodlamanın, algoritmanın mantığını öğretiyor. İngiltere 2014 yılından itibaren 5-16 yaş arasındaki çocuklar için bilgisayar dersini zorunlu hale getirdi. Biz de durum pek öyle olmadığı için el ele verip bütün çocuklara ulaşmamız lazım, çocuklarımızın algoritma kavramını üniversitede değil 5 yaşında anaokuluna giderken bilmesi gerekir. O zaman önümüz daha aydınlık olacak. Unutmayalım çocuklar bizim yarınlarımız…

DİLEK KAVAS GENÇ

 

X